COVID-19 update
Dit bedrijfsbeleid omvat de maatregelen die we actief nemen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. U wordt vriendelijk verzocht om al deze regels zorgvuldig te volgen om een gezonde en veilige werkplek in deze unieke omgeving te behouden. Het is belangrijk dat we allemaal verantwoordelijk en transparant reageren op deze gezondheidsvoorzorgsmaatregelen. We verzekeren u dat we uw persoonlijke gezondheids- en persoonlijke gegevens altijd met hoge vertrouwelijkheid en gevoeligheid behandelen.
Dit bedrijfsbeleid van het coronavirus (COVID-19) is onderhevig aan wijzigingen door de introductie van aanvullende overheidsrichtlijnen. Als dit het geval is, zullen we u zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte brengen.
Winkelen in corona-tijd
Wij willen u en onze medewerkers zo prettig en veilig mogelijk laten winkelen. Daarom hebben we enkele maatregelen genomen om te voldoen aan de richtlijnen van het RIVM. Ook onze medewerkers zijn zich hiervan zeer bewust en hebben aanvullende maatregelen genomen, zoals frequent en correct handen wassen.
1,5 meter afstand
Dit coronavirusbeleid is van toepassing op al onze medewerkers die fysiek op ons kantoor werken. Al het personeel werkt op 1,5 meter afstand en streeft de coronaregels zorgvuldig na.
Hier geven we een overzicht van de maatregelen die werknemers en klanten moeten nemen om zichzelf en anderen te beschermen tegen een mogelijke infectie met het coronavirus.
- Als u verkoudheidsverschijnselen heeft, zoals hoesten / niezen / koorts, of als u zich slecht voelt, laat dit weten en we zoeken een andere oplossing. Direct contact is geen optie.
- Als u een positieve COVID-19 test heeft afgelegd, zien we u pas graag wanneer u volledig bent hersteld van het coronavirus.
Verzoeken om thuisblijven:
Als u onlangs bent teruggekeerd uit gele gebieden met een groot aantal COVID-19-gevallen, vragen we u 14 kalenderdagen thuis te blijven en alleen terug te keren naar onze locatie als u volledig asymptomatisch bent. Ook wordt u gevraagd in deze tijd geen fysiek contact te hebben met personeel of andere klanten.
Als u in nauw contact bent geweest met iemand die is geïnfecteerd met COVID-19, met een grote kans om zelf besmet te raken, vraag dan om werk vanuit huis. Ook wordt u gevraagd in deze tijd geen fysiek contact te hebben met collega's.
Bent u een ouder en moet u bij uw kinderen thuis blijven, vraag dan om thuiswerk. Neem contact op met uw manager of afdelingsleider om afspraken te maken en verwachtingen te scheppen.
Als u zorg moet verlenen aan een familielid dat besmet is met COVID-19, vraag dan thuiswerk aan. U mag pas 14 kalenderdagen nadat uw gezinslid volledig hersteld is naar onze locatie komen, op voorwaarde dat u asymptomatisch bent of een doktersverklaring heeft waarin wordt bevestigd dat u het virus niet heeft. Ook wordt u gevraagd in deze tijd geen fysiek contact te hebben met collega's.
Algemene hygiëneregels:
- Was uw handen na gebruik van het toilet, voor het eten, en als u in uw handen hoest / niest (volg de 20 seconden handwasregel). U kunt ook de ontsmettingsmiddelen gebruiken die u op kantoor vindt.
- Hoest / nies in je mouw, bij voorkeur in je elleboog. Als u een tissue gebruikt, gooi deze dan op de juiste manier weg en maak uw handen onmiddellijk schoon / ontsmet.
- Open regelmatig de ramen om open ventilatie te garanderen.
- Raak uw gezicht, met name ogen, neus en mond, niet met uw handen aan om te voorkomen dat u geïnfecteerd raakt.
- Als u merkt dat u regelmatig hoest / niest, vermijd dan nauw lichamelijk contact met anderen en neem extra voorzorgsmaatregelen (zoals het aanvragen van ziekteverlof).
Wij verzoeken u om alle huidige regels van het RIVM zorgvuldig na te leven. Zo maken we het een stuk makkelijker voor elkaar.